Doktor habilitowana sztuk muzycznych, multiinstrumentalistka, wokalistka, kompozytorka i pedagog. Profesor Akademii Muzycznej w Krakowie oraz dyrektor międzynarodowego festiwalu Skrzyżowanie Kultur. Członek Społecznej Rady Kultury przy prezydencie Warszawy.
Od 1984 r. prowadzi studia nad unikalnymi technikami gry na instrumentach muzycznych Azji i Europy, podróżując do Indii, Chin, Korei, Japonii i na Bliski Wschód. Tworzy pierwszy w Polsce zespół muzyki indyjskiej Raga Sangit.
W 1994 r. wspólnie z prof. Ewą Dahlig i lutnikiem Andrzejem Kuczkowskim realizuje z sukcesem rekonstrukcje dwóch zaginionych staropolskich instrumentów smyczkowych: SUKI BIŁGORAJSKIEJ i FIDELI PŁOCKIEJ. Rekonstruując technikę gry na tych instrumentach, bazuje na swoich bogatych doświadczeniach w uprawianiu muzyki na fidelach azjatyckich, głównie indyjskim sarangi.
W 1995 roku zakłada Zespół Polski, koncentrują się na prezentacji muzyki ludowej Mazowsza oraz jej związków z muzyką wielkich kompozytorów polskich w tym Fryderyka Chopina. Zespół koncertował na całym świecie. Podczas pięcioletniego pobytu w Japonii (1997-2002) artystka prezentowała w największych salach koncertowych polską muzykę ludową i klasyczną. Zrekonstruowane instrumenty oraz mazowieckie pieśni i melodie wielokrotnie prezentowane były na dworze cesarskim Japonii. Komponowała utwory i koncertowała ze światowej sławy wiolonczelistą Yo Yo Ma.
Jako pedagog wiele lat współpracowała m.in. z fundacją J&S Pro Bono, prowadząc Orkiestrę Folkową OFAM, Zamkiem Królewskim w Warszawie w programie Canaletto oraz festiwalem folkowym Nowa Tradycja, jako wielokrotny juror konkursu festiwalowego.
Artystka wydała ponad 20 płyt CD m.in. entuzjastycznie przyjęty przez krytykę album „Chopin na 5 kontynentach”. Płyta ta w 2010 roku osiągnęła 5 pozycję na europejskiej liście światowej muzyki etnicznej i folkowej World Music Charts Europe organizowanej przez Europejską Unię Radiową, a na 866 nominowanych wydawnictw z całego świata stając się najwyższa dotąd pozycją polskiej płyty w tym plebiscycie.
2010 roku stworzyła scenariusz artystyczny do wystawy pt. „Zakochany Chopin, czyli inspiracje mazowieckie” organizowanej przez Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie. Wystawa jest obecnie ekspozycja stałą.
W maju 2010 uzyskała stopień doktora sztuk muzycznych na Akademii Muzycznej w Krakowie za pracę pt. Rekonstrukcja techniki wykonawczej na historycznych (polskich) fidelach kolanowych a nowe wartości sonorystyczne.
Od października 2010 prowadzi w AM w Krakowie na Wydziale Instrumentalnym autorską specjalność studiów Fidele kolanowe, gdzie naucza gry na suce biłgorajskiej oraz fideli płockiej. Jest to początek tworzenia pierwszego w Polsce wydziału muzyki ludowej i etnicznej na Akademii Muzycznej. W 2011 roku stworzyła wraz ze swoimi uczniami pierwszą na świecie orkiestrę fideli kolanowych Arcus Poloniae.
Od 2011 tworzy również unikatowe programy muzyczne wraz z muzykami arabskimi i pakistańskimi organizując i tworząc międzykulturowe projekty muzyczne w Azji i Afryce. W 2012 roku wydała w Pakistanie nagraną wraz z muzykami pakistańskimi CD pt. „Poland-Pakistan. Sound from two continents” oraz DVD nagrane z artystami arabskimi i wydane w Tunezji pt. „Rawabit-Więzy”.
W roku 2012 wydała również pierwszą w historii Polski a drugą na świecie monograficzną płytę z muzyką Tekli Bądarzewskiej twórczyni mega hitu salonowego, sprzedanego w XIX wieku w milionie egzemplarzy na wszystkich Kontynentach. Płyta „Zapomniany dźwięk” cieszy się powodzeniem w Polsce i Japonii.
W 2013 stworzyła zespół LutoSłowianie, który prezentuje związki muzyki Witolda Lutosławskiego z polską muzyką ludową. Materiał znajduje się na CD wydanej w lutym 2014. W grudniu 2014 wraz z prof. Ewą Dahlig wydała publikację pt. „Fidele kolanowe. (Re)konstrukcja” oraz płytę CD "Make music not war", która a jest zapisem projektów międzykulturowych w Azji i Afryce z lokalnymi artystami w latach 2011-2014.
Od 1984 r. prowadzi studia nad unikalnymi technikami gry na instrumentach muzycznych Azji i Europy, podróżując do Indii, Chin, Korei, Japonii i na Bliski Wschód. Tworzy pierwszy w Polsce zespół muzyki indyjskiej Raga Sangit.
W 1994 r. wspólnie z prof. Ewą Dahlig i lutnikiem Andrzejem Kuczkowskim realizuje z sukcesem rekonstrukcje dwóch zaginionych staropolskich instrumentów smyczkowych: SUKI BIŁGORAJSKIEJ i FIDELI PŁOCKIEJ. Rekonstruując technikę gry na tych instrumentach, bazuje na swoich bogatych doświadczeniach w uprawianiu muzyki na fidelach azjatyckich, głównie indyjskim sarangi.
W 1995 roku zakłada Zespół Polski, koncentrują się na prezentacji muzyki ludowej Mazowsza oraz jej związków z muzyką wielkich kompozytorów polskich w tym Fryderyka Chopina. Zespół koncertował na całym świecie. Podczas pięcioletniego pobytu w Japonii (1997-2002) artystka prezentowała w największych salach koncertowych polską muzykę ludową i klasyczną. Zrekonstruowane instrumenty oraz mazowieckie pieśni i melodie wielokrotnie prezentowane były na dworze cesarskim Japonii. Komponowała utwory i koncertowała ze światowej sławy wiolonczelistą Yo Yo Ma.
Jako pedagog wiele lat współpracowała m.in. z fundacją J&S Pro Bono, prowadząc Orkiestrę Folkową OFAM, Zamkiem Królewskim w Warszawie w programie Canaletto oraz festiwalem folkowym Nowa Tradycja, jako wielokrotny juror konkursu festiwalowego.
Artystka wydała ponad 20 płyt CD m.in. entuzjastycznie przyjęty przez krytykę album „Chopin na 5 kontynentach”. Płyta ta w 2010 roku osiągnęła 5 pozycję na europejskiej liście światowej muzyki etnicznej i folkowej World Music Charts Europe organizowanej przez Europejską Unię Radiową, a na 866 nominowanych wydawnictw z całego świata stając się najwyższa dotąd pozycją polskiej płyty w tym plebiscycie.
2010 roku stworzyła scenariusz artystyczny do wystawy pt. „Zakochany Chopin, czyli inspiracje mazowieckie” organizowanej przez Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie. Wystawa jest obecnie ekspozycja stałą.
W maju 2010 uzyskała stopień doktora sztuk muzycznych na Akademii Muzycznej w Krakowie za pracę pt. Rekonstrukcja techniki wykonawczej na historycznych (polskich) fidelach kolanowych a nowe wartości sonorystyczne.
Od października 2010 prowadzi w AM w Krakowie na Wydziale Instrumentalnym autorską specjalność studiów Fidele kolanowe, gdzie naucza gry na suce biłgorajskiej oraz fideli płockiej. Jest to początek tworzenia pierwszego w Polsce wydziału muzyki ludowej i etnicznej na Akademii Muzycznej. W 2011 roku stworzyła wraz ze swoimi uczniami pierwszą na świecie orkiestrę fideli kolanowych Arcus Poloniae.
Od 2011 tworzy również unikatowe programy muzyczne wraz z muzykami arabskimi i pakistańskimi organizując i tworząc międzykulturowe projekty muzyczne w Azji i Afryce. W 2012 roku wydała w Pakistanie nagraną wraz z muzykami pakistańskimi CD pt. „Poland-Pakistan. Sound from two continents” oraz DVD nagrane z artystami arabskimi i wydane w Tunezji pt. „Rawabit-Więzy”.
W roku 2012 wydała również pierwszą w historii Polski a drugą na świecie monograficzną płytę z muzyką Tekli Bądarzewskiej twórczyni mega hitu salonowego, sprzedanego w XIX wieku w milionie egzemplarzy na wszystkich Kontynentach. Płyta „Zapomniany dźwięk” cieszy się powodzeniem w Polsce i Japonii.
W 2013 stworzyła zespół LutoSłowianie, który prezentuje związki muzyki Witolda Lutosławskiego z polską muzyką ludową. Materiał znajduje się na CD wydanej w lutym 2014. W grudniu 2014 wraz z prof. Ewą Dahlig wydała publikację pt. „Fidele kolanowe. (Re)konstrukcja” oraz płytę CD "Make music not war", która a jest zapisem projektów międzykulturowych w Azji i Afryce z lokalnymi artystami w latach 2011-2014.
Źródło: www.pomianowska.art.pl